Лазерът се превърна в друго важно изобретение за човечеството от 20-ти век насам, след атомната енергия, компютрите и полупроводниците. Наричан е „най-бързият нож“, „най-точната линийка“ и „най-ярката светлина“. С бързото развитие на лазерните производствени технологии в света, все още има голяма разлика между местните и международните напреднали лазерни технологии.
През 2018 г. Китай и светътмашина за лазерно рязанеДоклад за задълбочено пазарно проучване показва, че въпреки бързото развитие на лазерната индустрия, висок клас лазерни продукти все още са заети от мултинационални компании в Съединените щати, Япония и Германия. Вземете за пример пазара на машини за рязане с малка и средна мощност. Китайската индустрия за оборудване за лазерно рязане със средна и малка мощност все още е в начален етап на растеж. Няма много местни компании за производство на лазерно оборудване с годишни приходи от продажби над 100 милиона юана, като основните пазари са доминирани от четири компании - Han's Laser.Златен лазер, Boye Laser, технология Kaitian.
Дял на местните производители на малки и средни машини за рязане (единица: %)
Машина за лазерно рязанеИзползва лъч с висока плътност на мощност, фокусиран върху детайла, за да постигне плътност на лазерната мощност от 106 до 109 W/cm2 във фокусната точка на петното, което може да генерира локално висока температура от 1000°C или по-висока и мигновено изпаряване на детайла. След това, комбинирано със спомагателния газ, изпареният метал се издухва и се изрязва малък отвор в детайла. С движението на леглото на CNC машината безброй отвори се свързват с целевата форма. Тъй като честотата на лазерно рязане е много висока, свързването на всеки малък отвор е много гладко, а изрязаният продукт е с добра чистота. Сега ще анализираме размера на пазара на машини за лазерно рязане спрямо конкуренцията на марките.
1. Диференциация на нуждите на марката
Целта намашина за лазерно рязане с влакнаДиференциацията на марката е да трансформира основното предимство на продукта и индивидуалното му отличие в марката и да отговори на персонализираните нужди на целевия клиент. Успешнотомашина за лазерно рязанеМарката притежава една отличителна характеристика, която я отличава от останалите конкуренти, и след това свързва различията на марката с психологическите нужди на клиента по последователен начин. По този начин информацията за позиционирането на марката се предава точно на пазарите и тя заема благоприятна позиция сред потенциалните клиенти. Целта е да се създадат и култивират определени характеристики за собствените продукти за лазерно рязане, да им се придаде богата индивидуалност и да се изгради уникален пазарен имидж, който да ги отличава от другите конкуренти и ефективно да определи неутралната позиция на продукта в съзнанието на клиента. С нарастващата хомогенност на компаниите и продуктите за лазерно рязане се появяват все повече и повече подобни продукти и конкуренцията е по-ожесточена; за да пробият, компаниите трябва да изберат собствена стратегия за позициониране на марката, основана на реалните нужди, и след това да намерят правилната пазарна позиция за своята компания и продукти.
2. Дайте приоритет на качеството на марката
Причината, поради която една марка лазерни машини за рязане е добре позната и високо оценена от клиентите, е нейното отлично качество и перфектно обслужване, които са в основата на марката. Без гаранция за отлично качество и перфектно обслужване, дори и най-добрата марка ще бъде отхвърлена от клиентите. На пазара възприятието за марката показва дали клиентът ще закупи отново машината за лазерно рязане от същата марка или ще я препоръча на други. Подобряването на качеството на продукта и обслужването са предпоставка за популяризиране на марката и е пряко свързано с това дали тя може да се превърне в истинска и известна марка.
През 2016 г. пазарното търсене на строителни машини в Китай достигна 300 милиарда юана. Дебела метална плоча с голям форматмашини за лазерно рязанесе използва широко в китайската индустрия за строителни машини. С бързото развитие на глобалните лазерни производствени технологии, разликата между китайското и международното ниво на лазерни технологии се е увеличила, като почти цялото висококачествено лазерно оборудване за обработка разчита на внос, което води до пазарен дял на чуждестранно лазерно производствено оборудване до 70%. Очаква се през следващите 10 години пазарното търсене на тези високопроизводителни системи за лазерно рязане в Китай да достигне над 10 милиарда юана.
(Източник: Китайска зала за докладване)